Loading

wait a moment

Czy płatki kukurydziane są zdrowe

Śniadanie to najpopularniejszy posiłek w ciągu dnia. Powtarzano każdemu pewnie od dziecka. Ma dodać energii, być czymś w rodzaju ,,kopniaka’’ na cały nadchodzący, ciężki dzień pełen wyzwań. Rodzajów śniadań jest tyle ile jest ludzi na świecie, choć istnieją standardowe i uniwersalne rozwiązania stosowane przez znaczną część osób. Przykładem takiego działania jest spożywanie powszechnie znanych płatów kukurydzianych. Mogłoby się wydawać, że od razu są kojarzone z czymś naturalnym, zdrowym. Czy to jednak prawda? Z pewnością istnieje drugie dno, którego wystrzegają się osoby, chcące osiągnąć najprostszy posiłek w zaledwie kilka sekund. W końcu wystarczy odrobina podgrzanego (lub nawet nie) mleka. Oto prawdziwy skład płatków kukurydzianych: Oczywiście odnosząc się do samej nazwy, posiadają kukurydzę. Jednak jest to jedynie składnik tytułowy, według którego przekonania wyboru dokonują miliony ludzi na całym świecie. Oprócz tego, płatki kukurydziane są przepełnione glukozą i sacharozą, czyli w istocie cukrami.

Jak powszechnie wiadomo – cukry nie są zdrowe, prowadzą do wielu chorób i dolegliwości. Oczywiście nie należy przesadzać w żadną stronę. Ich umiarkowane spożywanie nie zaszkodzi w żaden sposób. Dodatkowymi składnikami są również: sól, ekstrakt słodowo-jęczmienny, glicerydy kwasów tłuszczowych, a także fosforan trójsodowy. Jakkolwiek źle te składniki nie brzmią – ich wydźwięk jest słuszny. Jak się okazuje, glicerydy kwasów tłuszczowych negatywnie wpływają np. na trawienie. Służą do produkcji papieru ściernego, a nawet proszku do prania. Jak zostało wyżej wspomniane, płatki kukurydziane zawierają dużo cukrów prostych. Jak się okazuje – nie jest to dobra opcja śniadaniowa, ponieważ uczucie głodu powraca nawet po godzinie. Płatki kukurydziane dobrze jest zastąpić czymś sytym i prawdziwym, np.

owsianką, która wystarczy nawet na trzy, czy cztery godziny.